تبلیغات
maryam-baran - نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران ‌۱۴۰

نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران ‌۱۴۰

نویسنده : etemade iranian چهارشنبه 22 مهر 1394 10:20 ب.ظ  •   

نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران ‌۱۴۰

  • نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران ‌۱۴۰

    معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن بررسی دلیل وقوع سانحه سقوط ایران ‌۱۴۰ خبر داد و گفت: با بررسی سانحه‌ این هواپیما مشخص می‌شود باید ‌‌بیشتر بر رعایت سامانه ایمنی و تقویت سامانه‌های ایمنی تأکید شود تا چنین سوانحی رخ ندهد.

    علی عابدزاده در گفت‌‌وگو با فارس درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 که 19 مرداد سال گذشته و در حوالی فرودگاه مهرآباد رخ داد، اظهار داشت: همه بررسی‌های لازم درمورد سقوط هواپیمای ایران 140 انجام شد‌ و نتیجه تقریباً استخراج شده است.

    وی با اشاره به تلاش اعضای کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی درباره این سقوط، بیان کرد: نتیجه بررسی این سانحه نشانگر این است که باید بر زیرساخت‌های ایمنی، فرآیندهای ایمنی و سامانه مدیریت ایمنی‌ تکیه کنیم.

    رئیس سازمان هواپیمایی افزود: هواپیماها تأییدهای لازم را براساس استانداردهای بین‌المللی برای انجام پرواز اخذ می‌کنند.

    عابدزاده درباره برخی ادعاها مبنی بر وجود مشکلات فنی کارخانه‌ای در هواپیماهای ایران 140 بیان کرد: هیچ هواپیمایی فی‌نفسه بد ساخته نمی‌‌شود‌، اما سامانه‌های تأمین ایمنی برای هر هواپیما متغیر است. بخشی از این سامانه‌ها را کارخانه سازنده ابلاغ می‌کند، بخشی توسط شرکت‌های هواپیمایی و بخشی دیگر توسط سازمان هواپیمایی کشوری تأمین می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این قوانین و سامانه‌ها باید حتماً رعایت شوند، بیان کرد: با بررسی سانحه‌ هواپیمای ایران 140 سال گذشته مشخص می‌شود که باید ‌‌بیشتر بر رعایت سامانه ایمنی و تقویت سامانه‌های ایمنی تأکید شود تا چنین سوانحی رخ ندهد.

    به گزارش فارس ساعت 9:20‌ روز یکشنبه 19 مردادماه سال گذشته بود که یک فروند هواپیمای ایران 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان در مسیر ‌تهران-طبس‌ هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.

    ‌هواپیمای این پرواز که 48 سرنشین را جابه‌جا می‌کرد پس از سقوط، به دلیل تکمیل مخزن سوخت منفجر شد و 39 سرنشین هواپیما جان باختند.

    حدود 2 ماه پس از وقوع این سانحه، رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ‌هواپیمای ایران 140 ‌دو ثانیه قبل از پرواز موتور سمت راست خود را از دست داده بود و در یک ثانیه قبل از جدا شدن از باند، نیروی جلوبرنده موتور به صفر می‌رسد.

    بنا به گفته علی‌رضا جهانگیریان خلبان و کمک خلبان در لحظه از دست دادن موتور، متوجه این موضوع نمی‌شوند و بعد از چند لحظه که هواپیما از باند جدا شده بود از این مسأله مطلع می‌شوند؛ با از دست رفتن موتور سمت راست، قدرت موتور سمت چپ 10 درصد افزایش می‌یابد اما هواپیما به سمت موتور از کار افتاده (سمت راست) می‌پیچد؛ خلبان سعی می‌کند هواپیما را مستقیم نگه دارد اما این موضوع امکانپذیر نمی‌شود.

    ‌وی گفته بود: عدم کنترل هواپیما در مسیر مستقیم و عدم افزایش سرعت هواپیما موجب شد، هواپیمای مذکور یک و نیم دقیقه در ارتفاع پایین ادامه حرکت دهد و دائم به سمت راست بپیچد، نیروی بالابر هواپیما کاهش یافته بود اما خلبان سه بار سعی کرد ارتفاع را کاهش دهد که بالاخره به بروز حادثه انجامید.

    البته رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری این را هم گفته بود که افزایش دما در روز بروز حادثه که 38 درجه بود و نیز ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح آب‌های آزاد از عوامل بروز این حادثه بود.



آخرین ویرایش: - -

یکشنبه 18 تیر 1396 12:23 ق.ظ
Today, I went to the beachfront with my children. I found a
sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to
her ear and screamed. There was a hermit crab inside and
it pinched her ear. She never wants to go back!
LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!
پنجشنبه 15 تیر 1396 08:18 ق.ظ
Just what I was searching for, regards for posting.
سه شنبه 13 تیر 1396 08:26 ب.ظ
Hi, Neat post. There is an issue along with your site in internet explorer, would check this?
IE nonetheless is the market chief and a large component of other people will leave out your excellent writing due to this problem.
سه شنبه 13 تیر 1396 03:03 ق.ظ
For the reason that the admin of this website is working, no question very rapidly
it will be famous, due to its quality contents.
سه شنبه 13 تیر 1396 02:17 ق.ظ
Thanks for finally talking about >maryam-baran - نتیجه بررسی سانحه
هواپیمای ایران ‌۱۴۰ <Loved it!
سه شنبه 13 تیر 1396 12:46 ق.ظ
I leave a leave a response when I especially enjoy a article on a blog or if
I have something to contribute to the conversation. Usually it is
caused by the fire communicated in the article I browsed.
And on this article maryam-baran - نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران
‌۱۴۰. I was moved enough to drop a comment ;-)
I actually do have 2 questions for you if you usually do not mind.
Is it only me or does it seem like some of the responses appear like they
are coming from brain dead individuals? :-P And, if you are writing on additional places, I would like to keep up with
everything new you have to post. Would you list the complete urls of all your shared sites like
your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?
دوشنبه 12 تیر 1396 11:54 ب.ظ
Just what I was searching for, regards for putting up.
دوشنبه 12 تیر 1396 10:28 ب.ظ
Precisely what I was searching for, thanks for putting up.
دوشنبه 12 تیر 1396 07:38 ب.ظ
My brother recommended I would possibly like this web
site. He used to be totally right. This put up truly made my day.
You cann't believe just how a lot time I had spent for this information!
Thanks!
دوشنبه 12 تیر 1396 10:05 ق.ظ
Hey there, You have performed an excellent job. I will definitely
digg it and individually suggest to my friends.
I'm confident they'll be benefited from this web site.
دوشنبه 12 تیر 1396 09:04 ق.ظ
Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have
any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Many thanks
یکشنبه 11 تیر 1396 07:42 ب.ظ
Hi there i am kavin, its my first time to commenting anywhere,
when i read this piece of writing i thought i could also create comment due to this sensible piece of writing.
یکشنبه 11 تیر 1396 04:10 ب.ظ
I leave a response when I especially enjoy a article on a site or if I have something to
valuable to contribute to the discussion. Usually it's caused by the passion communicated in the article I looked at.
And on this post maryam-baran - نتیجه بررسی سانحه هواپیمای ایران ‌۱۴۰.
I was actually moved enough to drop a thought :-) I do
have a few questions for you if it's allright.
Is it simply me or does it look like some of these remarks look like left by brain dead
individuals? :-P And, if you are posting at other sites, I'd like to keep up with you.
Could you make a list every one of all your shared pages like
your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?
یکشنبه 11 تیر 1396 03:30 ب.ظ
I am so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other
blogs. Appreciate your sharing this best doc.
یکشنبه 11 تیر 1396 03:14 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem
to get there! Many thanks
یکشنبه 11 تیر 1396 03:04 ب.ظ
Ridiculous story there. What happened after?
Good luck!
پنجشنبه 1 تیر 1396 03:20 ق.ظ
You could certainly see your enthusiasm in the work you write.
The sector hopes for even more passionate writers such
as you who aren't afraid to say how they believe.
Always follow your heart.
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 07:26 ب.ظ
Please let me know if you're looking for a article writer for
your weblog. You have some really good articles and I believe I would be a good asset.
If you ever want to take some of the load off,
I'd really like to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.
Please blast me an e-mail if interested. Regards!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:39 ق.ظ
Pretty portion of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert
that I acquire actually loved account your blog posts.
Anyway I'll be subscribing on your augment and even I achievement you get admission to consistently fast.
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 06:59 ق.ظ
This web site really has all of the info I needed concerning this subject and didn't know
who to ask.
جمعه 25 فروردین 1396 04:19 ق.ظ
Hello colleagues, its great post about cultureand fully defined, keep it up all the time.
پنجشنبه 17 فروردین 1396 08:24 ق.ظ
Hi, i think that i saw you visited my website so i came
to “return the favor”.I am attempting to find things to improve my website!I
suppose its ok to use a few of your ideas!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر